Zaklatóm kiléte

Tudom, hogy sok mindenkinek meg van a telefonszámom, de szerintem az nem hatalmaz fel senkit arra, hogy zaklasson engem. Redőnyösként nem csak én adom meg mindenkinek, aki érdeklődik a telefonszámomat, de valószínűleg az emberek között is terjed a telefonszámom, hiszen gyakran keresnek idegenek, hogy ajánlatot kérjenek tőlem. Sokan mondták, hogy miért nem használok külön egy magántelefonszámot. De nekem nincs kapacitásom arra, hogy két telefonra vigyázzak, azt az egyet sem szeretem, ami van. Akkor ajánlották a dual sim lehetőséggel rendelkező telefonokat. De ezek már mind túl okosak nekem. Nekem egy strapabíró, sokgombos telefonom van, amit csakis telefonálásra és üzenetírásra alkalmazok, semmi másra. És miután sikerült a zaklatómat leállítani, már semmi gondom nem volt ezzel a rendszerrel. Csak először rá kellett jönnöm, hogy ki volt az, aki egy Telenor szolgáltatóhoz tartozó telefonszámról folyamatosan hívogatott.

Először azt hittem, hogy valami ügyfél, és naivan visszahívtam. De nem vette fel a telefont. Sőt, ha hívott és én felvettem, akkor mindig azonnal ki is nyomta a hívást. Hiába írtam ezer üzenetet, nem volt hajlandó abba hagyni a piszkálódást.

Ekkor ajánlották a Telenor tudakozót. A tudakozó lényege röviden nem más, mit hogy beírom a telefonszámot, kiírja a nevet és a címet. Vagy beírom a címet és kidobja a telefonszámot. Vagy beírom a nevet és kidobja a telefonszámot és a címet. Praktikus, nem? És nagyon egyszerű. Az illető, aki ajánlotta, akkor használta, amikor meghívta a nagynénje magához ebédre, de szégyenszemre teljesen elfelejtette, hogy hol lakik a néni, de semmiképp sem akarta tőle megkérdezni, mert akkor nagyon nagy leszidást kapott volna.

Mindenesetre, nekem is sikerült alkalmaznak a tudakozót. Beírtam a telenoros telefonszámot, amiről akkor már hetek óta hívogattak (naponta legalább négyszer, ötször) és kidobott egy random huszadik kerületi címet és egy számomra teljesen ismeretlen nevet. Eldöntöttem, hogy oda megyek és utána járok a dolgoknak. Mint kiderült, az ott élő családnak volt egy szellemileg fogyatékos kislánya, aki nemrég kapott telefont és ő hívogatott engem. A szüleivel (akik nem győztek bocsánatot kérni) megnéztük a telefont, de a kimenő hívásokban rajtuk kívül csakis én szerepeltem. Amikor megkérdeztük a kislányt, hogy miért pont engem hívogat, azt mondta azért, mert neki nincsenek barátai, a szülein kívül senkit sem szokott hívni, de meglátta valahol a telefonszámomat és megtetszett neki. Elég fura helyzet volt, de végül is a Telenor tudakozójának segítségével barátokat szereztem, merthogy a család ott tartott vacsorára és azután még nagyon sokszor meghívtak magukhoz. Mindeközben pedig a kislánnyal is sikerült megértetni, hogy ne hívjon ilyen gyakran. Úgyhogy hetente egyszer, kétszer röviden hív, ha pedig úgy van kedvem, vissza is hívom (most már felveszi és bele is szól a telefonba) és megkérdem, hogy hogy van.

De nem csak barátokat szereztem. A Telenor telefonszám tudakozóról hasznos információkkal is gazdagodtam. Például megtudtam, hogy a Telenor hálózatban lévő személyek díjmentesen hívhatják a telefonos ügyfélszolgálatot a 1220 számon. Én még soha nem tudtam, hogy kihez forduljak, ha kérdésem volt, és mindig elmentem az üzletbe és kiálltam a sort. De ezentúl ezt sem kell megtennem.