A legújabb építészeti cégemmel még egy ékszershop teljes átépítésén is dolgozhatunk

Gyerekkoromban még igazi őskövületnek számító redőnyeink voltak otthon, aminek következtében folyton azon kaptuk magunkat, hogy tűkön ülve várjuk a redőnyös érkezését, aki ezzel megmenti a napjainkat, elvégre ki szeretne örökké egy leszakadt redőny miatt már hajnali reggel 8-kor fényárban úszva ébredni? Jó, persze ez talán egy kicsit kisarkított végeredményben, de tény, hogy akkoriban nagyon sokszor kellett redőnyöst hívjunk, tekintve, hogy tényleg nagyon régiek voltak még az ablakunkba beszerelt kellékek. Szerencsére lassan tíz éve már annak, hogy nem kell ezzel foglalkozzunk, ugyanis ekkor teljesen kicseréltük az ablakokat és velük együtt a jó öreg nyitott tokos redőnyeinket is. Ez több szempontból is fantasztikus ötletnek bizonyult azóta. Egyrészt tényleg egyszer sem kellett hívnunk a redőnyöst mióta ezen túlestünk, másrészt az új berendezés igen komoly szigetelési segítséget is hozott magával, ami szintén egy teljes gyerekkori trauma sort adott át ezzel a múltnak, ugyanis én a világ egyik legfázósabb embere vagyok, a redőny ugyancsak gyenge hőszigetelése mellett pedig olyan volt a szobám fala mellett állni telente, mintha éppen a másik oldalon lennénk.

Érdekes tehát, hogy amikor létrehoztam a saját vállalkozásomat ismét szembe jött velem az ötlet és a lehetőség, hogy ezzel a szakmával is foglalkozzak. No nem úgy, elmagyarázom. A dolog lényege alapvetően annyi, hogy szerettem volna egy minél szélesebb körű építési és felújítási munkálatokkal foglalkozó céget összehozni, ami foglalkozik a kőműves munkáktól kezdve a festésen át egészen a tetőfedésig ha éppen sikerül ehhez elegendő mennyiségű megfelelő szakembert meggyőznöm, hogy szerződjön hozzám. Korábban is voltak már vállalkozásaim mivel jómagam is kőműves vagyok. Megláttam azonban annak a lehetőségét, hogy milyen sokat lehetne dobni a munkatempón és az ügyfeleket is meg lehetne győzni azzal, hogy mi vállalunk minden lehetséges munkát. Eleinte hülyeségnek tartotta mindenki, akivel beszéltem, elvégre ezek külön szakmák, maradjanak is azok. azt persze nem értették, hogy semmi köze a kettőnek egymáshoz, attól még, hogy alkalmazunk minden beosztású embert nem leszünk hirtelen ezermesterek…  Én nem foglalkoztam ezekkel a dolgokkal, örültem, hogy egyre több ismerős adta a szavát és beleegyezését, hogy ha meglesz a lehetőség átjön velem dolgozni. Alapvetően a legfontosabb úgyis az volt hogy megfelelő mennyiségű, kiváló szakembert tudjak megszerezni a projekthez, azt ugyanis nyilvánvalóan tudta, hogy csak akkor van esélyem bármilyen szinten is kiemelkedni ezzel a kissé formabontó ötlettel, hogyha a lehető legjobb és a környéken a legismertebb embereket fogom tudni megszerezni mindegyik szakágból. Persze kellenek ide segédmunkások is meg úgy szimplán az úgynevezett „brigádok”, na ez a feladat lett az alkalmazottaké, hogy amíg eljutunk a kezdésig szervezzék meg a saját maguk által legjobbnak ítélt társaságokat. Bíztam benne, hogy a hozzánk egyéb beosztásban csatlakozó emberek is jó lehetőségnek értékelik majd azt, hogy egy ilyen fejlődésképes projektben vehetnek részt. Ráadásul ez egy jó lehetőség egyfajta továbbfejlődésre is, tekintve, hogy a lehetőség adva van, hogy az ember minél több szakmai ágazatban ki tudja próbálni magát ha arról van szó, márpedig ez egy nagyon jó lehetőség hiszen ki tudja mennyire leszel képes egy másik ágazatban még jobb teljesítményt nyújtani adott esetben?

Szóval ez volt az alapötletem arra vonatkozóan hogyan is szeretném a sajt kis városunkban megreformálni az építőipart. Szerencsére kaptunk nagyon jó lehetőségeket arra, hogy megjelenjünk akár a helyi sajtóban is, hiszen a cég híre egyrészt gyorsan terjedt, másrészt sokakat ismerek ezekben a körökben, így megnyílt a lehetőség, hogy valamivel interaktívabb módon is meg tudjam mutatni az embereknek, hogy mire is gondoltam pontosan. Kicsit vicces is volt mert nyilvánvalóan egy-egy ilyen témájú interjú messze nem olyan izgalmas mint bármi, amit mondjuk én magam is nézek vagy éppen olvasok az interneten, ám mindenképpen jó bulinak ígérkezett, hogy interjút fognak velem készíteni és más egyéb, nyomtatott formátumokban is meg fog jelenni mindenféle információ és gondolat rólam és a készülőben levő új cégemről.

A cél belső körökben nem is annyira titkoltan az volt, hogy minél több nagy megrendelést tudjunk elkészíteni, amihez sok ember kell és alapvetően magánvállalkozók ritkán jutnak el odáig, hogy ennyi emberük és lehetőségek legyen. Szerencsére a városvezetés is gyorsan felfigyelt arra, hogy itt egy potenciális partner, akikkel hosszú távon lehetne együttműködni a helyi beruházások terén. Nagy örömömre szolgált, hogy tulajdonképpen néhány tárgyalás után sikerült megegyeznünk a polgármesterrel egy hosszú távú közös munkában, melynek során felvázolta nekem a teljes város fejlesztési tervet. Ezt kellett tehát nekünk kiviteleznünk, természetesen megfelelő ütemezésben, ami mindenkinek megfelelt. Nagyon érdekes volt látni szeretett városunk terveit arra, hogy miként legyen az életterünk szebb és jobb, ráadásul így most első kézből kaptam meg az információkat arról, hogy a különböző társaságokban kitárgyalt lehetséges beruházások közül végül melyikek fognak valóban elkészülni. Persze,ezeket az információkat senkinek nem adhattam ki, amíg el nem kezdtük, illetve míg a város be nem jelentette azokat hivatalos forrásokon keresztül, de pár közeli ismerős és barát azért idő előtt értesült róla ha valami őt is negatívan vagy pozitívan érintő beruházás történt.

A város mellett egy másik olyan cég, beruházó volt, aki nagyon gyorsan lecsapott a szolgálatainkra, az pedig egy már régóta itt működő ékszershop volt. Egy régi, századfordulós épületben üzemeltették a boltjukat és szerették volna ezt restaurálni, illetve az udvart is teljes felújításra ítélték (itt is volt az ideje, hogy őszinték legyünk…). Szóval ezeken a projekteken kezdtünk el akkor dolgozni. Kezdetben az ékszershop volt a fontosabb, ugyanis a város sokkal lassabb ütemben és tempóban tervezte a haladást. Ez persze kapóra jött, így sok kisebb megrendelést is tudtunk teljesíteni, ahol adott esetben csak egy-egy szakmai részlegre volt szükség éppen.

Most már eltelt azóta egy jó fél év (mármint az indulásunk óta) és nagy örömmel mondhatom, hogy tényleg minden a legjobb ütemben zajlik. A munkákat ideális mértékben és ütemben osztjuk szét, aminek köszönhetően senki sem fogja magát széthajtani, pontosan annyit dolgozik, amennyi a lehető legideálisabb, de persze egyben legmaximálisabb is. Emellett igyekszünk nagy hangsúlyt fektetni a megfelelő kommunikációra is. A Facebook oldalunkkal is rengeteget foglalkozunk, miközben a helyi újságban is minden hónapra kitalálunk egy-egy adott hirdetést vagy havi akciót, a lényeg az, hogy az embereke lássák és kedveljék azt, amit csinálunk és pozitív benyomásuk legyen a cégünkről úgy általában. Ehhez kell persze egy-két szellemes hirdetés is, amin persze minden hónapban agyalunk is egy sort az irodában. Szerencsére nem kell sokat, van itt elég hülye ember… Szóval így áll jelenleg a cégem, amivel immáron remélem, hogy nyugdíjig kihúzzuk valahogyan.